
Kelemen Barnabás | Münchner Philharmoniker - A Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek nyitókonc
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2025. április 4. péntek, 19:30
Bartók: Divertimento
Mendelssohn: e-moll hegedűverseny, op. 64
Schumann: 1. (B-dúr, Tavaszi) szimfónia, op. 38
Közreműködik: Kelemen Barnabás – hegedű, Münchner Philharmoniker
Vezényel: Pablo Heras-Casado
A félreismerhetetlenül egyedi hangzásáról ismert kiváló német szimfonikus együttes, a Müncheni Filharmonikusok különösen büszkék arra, hogy kulcsfontosságú szerepet játszottak Anton Bruckner és Gustav Mahler életművének megismertetésében. Az 1930–1940-es években az együttes élen járt a modern magyar zene németországi népszerűsítésében is, Bartók vagy Kodály műveit például az elsők között adták elő. A zenekarral olyan karmesterlegendák dolgoztak, mint Eugen Jochum, Rudolf Kempe, Sergiu Celibidache, James Levine vagy Zubin Mehta. Budapesti koncertjükön Kelemen Barnabás közreműködésével Bartók-, Mendelssohn- és Schumann-műveket hallhatunk.
A granadai születésű spanyol Pablo Heras-Casado vendégkarmesterként olyan együtteseket vezényel rendszeresen, mint a Philharmonia Zenekar, a Francia Rádió Filharmonikus Zenekara vagy a római Santa Cecilia Akadémia Zenekara. A Müncheni Filharmonikusokkal 2013 óta dolgozik rendszeresen együtt, több díjnyertes felvételt adtak ki, köztük Schumann és Bartók műveit. Az Opernwelt magazin 2024-ben az év karmesterének választotta, 2018-ban pedig a Francia Köztársaság Művészeti és Irodalmi Rendjének lovagi fokozatával tüntették ki.
A 90-es évek ikonikus filmvígjátékából készült musicalsiker, a West Enden és a Broadwayn már nézők millióit elcsábító Apáca Show az Erkel Színház színpadán!
A Fővárosi Nagycirkusz nyári műsorában egy kalandos időutazásra hívunk! Hunyjuk be szemünket és repüljünk vissza az időben száz évet! Az 1920-as évekbe érkezünk, egy fantasztikus évtizedbe! Ki ne akart volna akkor élni!? Ki ne akart volna egy stílusos puhakalapban kiszállni egy nyitott sportkocsiból és táncba szaladni, amikor megszólalt a swing, a jazz vagy a charleston?
1940-ben a budapesti Operettszínházban bemutatóra készülődtek. Eisemann Mihály legújabb művét vitték színre, főszerepben Kiss Manyival. Az előadás elkezdődött és egyszer csak Kiss Manyi hangja töltötte be a teret: „Jaj de jó a habos sütemény…” Ugye, hogy ismerős? A szavakkal együtt rögtön bekúszik a dallam is. Eisemann darabja nem egy klasszikus operett, nincs hatalmas énekkara és tánckara. Amije viszont van, az a fülbemászó dallam és a magával ragadó történet Bán Sándor tenoristáról és az őt bálványozó bakfisokról.
Richard Strauss és Hugo von Hofmannsthal utolsó közös operája derűs és megható búcsú a tovatűnt, békebeli Bécstől, és hasonló érzést…
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha…
Miért álmodunk? Mire valók az álmok? Miért vannak a rossz álmok? Ebben a fordulatos, magával
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!