Program


Aktuális előadások



Tűzmadár – Prométheusz – Pillangók

Tűzmadár

Első felvonás – 25  perc

A Tűzmadár egy történelmi jelentőségű balett. A balettet elsőként Mihail Fokin koreográfiájában, a Szergej Gyagilev által alapított és vezetett, világhírű Orosz Balett Társulat mutatta be 1910-ben. Azóta számos koreográfust megihletett Igor Stravinsky elementáris erejű, sodró lendületű, varázslatos zenei világa.

A Tűzmadár Stravinsky első balettre komponált műve.

Az általam készített táncszínházi mű cselekménye a jó és a rossz örök párharcára épül. A tűzmadár karaktere az intuíció, valamint a halhatatlan lélek metaforájaként jelenik meg a balettben.

Egy olyan balettet, még inkább táncszínházi művet szándékoztam készíteni, amely egyfajta vízióként ölt formát. Mindamellett, nagy hangsúlyt fordítottam a zenében rejlő muzikalitás táncban történő kifejezésére, tulajdonképpen a zene láthatóvá tételére.

Egerházi Attila

Alkotók:

Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
Koreográfus asszisztens, próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
Fényterv: Egerházi Attila
Színpadkép: Egerházi Attila
Jelmezterv: Andrea T. Haamer
Zene: Igor Fjodorovics Sztravinszkij
Produkciós vezető: Cselle Bence

Prométheusz

Második felvonás – 20  perc

Beethoven zenéje izzik, mint a tűz. A tűz olyan szimbólum, amely jól kifejezi az ember vágyát a fényre és az ismeretlen megismerésére. Az én értelmezésemben Prométheusz antihős. Ez a helyzet tragikomikus elemeket visz a történetbe, és a balett egyfajta burleszkké alakul.    

Egerházi Attila

Alkotók:

Libretto és dramaturgia:Egerházi Attila
Zene:Ludwig van Beethoven (Prométheusz teremtményei)
Felvételről közreműködik: Smíchovská komorní filharmonie
Karmester:Josef Vondráček
Színpadterv koncepció:Egerházi Attila
Díszletterv:Jaroslav Milfajt
Jelmezterv:Petra Lebdušková
Fényterv:Egerházi Attila

Betanító.és próbavezető balettmesterek: Cristina Porres Mormeneo Fernando Gabriel Luis Luis, Leigh Alderson

Koreográfia:Egerházi Attila

Pillangók

Harmadik felvonás – 20 perc

„A pillangók az élet költőiségét testesítik meg. Élénk színekben pompázó szárnyaik, kiszámíthatatlan röptük elkápráztatja a szemet. Földön csúszó hernyóként születnek, és metamorfózisuk során a légben szabadon ide-odareppenő, szárnyaló lényekként halnak meg. A szépség, játszi könnyedség és az elérhetetlen, talán soha be nem teljesülő vágy megtestesítői.  A boldogságé, amely, mint a könnyű röptű pillangó, kezünkre szállva velünk időzik egy darabig, majd tovaszáll. A pillangókat csábítja a fény, amelybe szállva elégnek. Egyszerre boldogító és fájdalmas élmény találkozni velük. Csapongó röptükben jelen van az élet és a halál. Az örökkévalóság és a mulandóság.”

Egerházi Attila

Alkotók:

Koreográfus:Egerházi Attila
Zene: Erik Truffaz és Murcof: Being Human being
Gioachino Rossini: La gazza ladra
Díszletterv: Pajor Patrícia - Herman Anett
Jelmezterv: Pajor Patrícia – Herman Anett
Fényterv: Dr. Yaron Abulafia
Szcenikus: Bajkó György
Koreográfus asszisztens: Cristina Porres Mormeneo

Ajánló


Déry Tibor – Pós Sándor – Presser Gábor – Adamis Anna: KÉPZELT RIPORT EGY AMERIKAI POPFESZTIVÁLRÓL musical - turné

Az ezeregy éjszaka az egyik legismertebb és legcsodálatosabb mese az egész világirodalomban. Páratlanul gazdag és színes történet szerelemről, hűségről, örök…

A társas-játékban a közönség is aktív részesévé válhat párkapcsolatainkról szóló forgatókönyvek alakulásának. Szokásos zsákutcák kelnek életre, és az improvizációs jelenetek…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!